Kampanjnytt — Allmännyttans energisparkampanj —

Timråbor tävlar med energitips

I Timrå passar bostadsföretaget på att ”kampanja” och informera hyresgäster om energifrågor i olika sammanhang. Tävling på hemsidan och utdelning av kampanjprylar vid hembesök är några exempel på vad de gör. – Det blir mycket uppskattat när vi ger hyresgästerna något oväntat, berättar Vanja Aldengård, på Timråbo.

Timråbo gick med i allmännyttans energisparkampanj direkt vid start i höstas. Hittills har de till exempel haft en frågetävling på sin hemsida där det bästa förslaget på energisparåtgärder ledde till vinst både i kategori barn och kategori vuxen. För barnen var högsta vinsten ett presentkort till ett äventyrsbad i stan och de vuxna tävlade om ett Rikspresentkort på 500 kronor. Tröstpriserna som delades ut var i form av material från Allmännyttans energisparkampanj.

När bostadsföretaget har varit inne i någon lägenhet och gjort något större jobb, som till exempel avloppsrenovering, har de också passat på att överlämna lite information om hur man kan spara energi och då har de också överlämnat nån liten kampanjgåva. – Det blir mycket uppskattat när vi ger hyresgästerna något oväntat, som till exempel en påse med broschyrer, tablettaskar och lite annat smått och gott, berättar Vanja Aldengård, förvaltningschef på Timråbo.

Under 2013 planerar Timråbo att göra fler aktiviteter inom ramen för energisparkampanjen.

Såhär motiverar VD Lotta Björklund varför företaget anslutit sig till kampanjen:

– Med konkreta tips och ett roligt energisparspel kan vi tillsammans med våra hyresgäster göra mycket för att minska användningen av bland annat varmvatten, säger Lotta Björklund VD på AB Timråbo.

Läs mer om bostadsföretaget här:

www.timrabo.com